„Јаху“ се враќа на берзата, со нов капитал во трка со „Гугл“ и „Мајкрософт“


„Јаху“  (Yahoo), еден од најстарите и најпознатите интернет брендови, кој некогаш беше миленик на „дотком“ берзата, планира да се врати на пазарот. Главниот извршен директор Џим Ланзоне изјави за Фајненшл тајмс дека неговата цел е повторно да ја одведе компанијата на ИПО (иницијална јавна понуда) како дел од планот да ја врати групата од Силиконската долина во трката со други гиганти како „Гугл“ и „Мајкрософт“.

„Јаху“ е „финансиски здрав, компанијата има одличен биланс на состојба, ние сме многу профитабилни“, рече тој. Но, Ланзоне додаде дека приватноста и овозможи на компанијата да ги направи неопходните структурни промени, создавајќи деловни единици слични на моделот што се користеше кога тој беше на чело на CBS Interactive.

Ланзоне, поранешниот извршен директор на „Тиндер“ , беше донесен откако групата беше отцепена од „Веризон“ во септември 2021 година за повторно да ја основа групата како независна компанија.

„Веризон“, кој ги купи „Јаху“ и АОЛ во две трансакции во 2015 и 2017 година, ги продаде и двете на приватната инвестициска групација „Аполо“ во зделка вреден 5 милијарди долари во септември 2021 година, откако претрпе значителни загуби во своите акции.

Веризон ги стави и двете под еден бренд како дел од стратегијата во тоа време да се диверзифицира од својот телекомуникациски бизнис во медиуми, но беше принуден да ги запише бизнисите и да ги продаде за речиси половина од цената што ја плати.

За „Јаху“, продажбата означи пад, бидејќи ја загуби популарноста и уделот на пазарот на Интернет на оние како „Гугл“ и „Фејсбук“ во 2000-тите.

„Јаху“ првпат излезе на берза во април 1996 година и брзо стана една од најпопуларните страници за веб-корисниците во светот со својата комбинација на пребарување и е-пошта, одбивајќи понуда од 47 милијарди долари од „Мајкрософт“ во 2008 година.

Но, „Јаху“се уште е во првите пет на глобално ниво во вкупниот сообраќај, според Ланзоне, „дури и по сето ова време и по шест години откако е во сопственост на телекомуникациска компанија“.

Има повеќе од 30 наслови или деловни единици, од кои најголемите се брендирани како „Јаху“, како што се финансиите, спортот, вестите и поштата, како и други сајтови како што е страницата за новости за стартување TechCrunch.

„Јаху“има корист како долгорочен бренд кој отсекогаш стоел како „доверлив водич за луѓето низ дигиталната дивина на Интернет“, рече тој. „Без разлика дали се работи за финансии, спорт или вести, тоа е она што го правиме и зошто сме број еден или број два во сите овие важни категории сите овие години подоцна.

Ланзоне вели дека „Веризон“ го користи брендот „Јаху“за да помогне во унапредување на целите на својот телекомуникациски бизнис, но тоа се разликува од поддршката на сопствените цели. „Тоа беше распоредено за нивниот бизнис план, а не за тоа што ќе биде нашиот сам по себе“.

– Ова е нешто што би можеле да го правиме 50 или 100 години. Иако компанијата се мачеше во различни периоди, сепак сме големи во сообраќајот, а пред нас се најдобрите денови во однос на производот“.

Компанијата ќе бара можности за спојување и преземање во сродни сектори каде што допрва треба да изгради бизнис, додаде тој. „Ќе бидеме агресивни гледајќи ги во нив“, рече тој.

„Јаху“ неодамна ја купи апликацијата за спортско обложување Vagr за да ја додаде во својот спортски бизнис. „Има многу што ќе направиме против секоја вертикала што веќе ја поседуваме. Веќе бевме вклучени во процесот на М&А“.

Тој рече дека групата сè уште е во првите три во пребарувањето [но] „премногу мала во овој момент“ за да се натпреварува со „Гугл“ и „Бинг“ на „Мајкрософт“. „Се надеваме дека можеме да заработиме за да се вратиме таму“, додаде Ланзоне. „Јас сум прилично оптимист за тоа што можеме да направиме. И мислам дека вештачката интелигенција претставува нова можност за секој од производите“, пишува ФТ.ком