Италија: Коронавирусот ги намали нарачките за луксузни брендови


Италија– Глобалните луксузни брендови, вклучително и Гучи и Луј Витон, ги намалуваат нарачките со италијанските добавувачи, бидејќи ширењето на коронавирусот од клучниот пазар Кина до големиот производствен центар Италија ја погоди деловната активност низ целиот сектор, велат извори од индустријата.

Италија, дом на голем број специјализирани производители на храна, чевли, облека и производи од кожа, ја забележа најголемата епидемија на вирусот надвор од Кина, што го натера Рим да наметне виртуелна блокада на поголемиот дел од својот богат север.

Ројтерс разговараше со десетина добавувачи на текстил и кожа производи во регионот на Венето, која е погодена од карантинот, и во близина на Тоскана. Многумина рекоа дека дури и пред да се постават невидени ограничувања во неделата, брендовите ги намалија нарачките од крајот на јануари, бидејќи побарувачката падна во Кина.

“Ние произведувавме 800-1.000 чанти месечно за Гучи. Во февруари направивме 450 и немаме нарачки за март”, рече сопственикот на мал снабдувач за врвниот бренд на Kering, кој вработува осум лица во Скандичи, област надвор од Фиренца, која е центар на производство на кожни производи во Италија.

„Ние немаме нарачки ниту за април, ниту за мај. Компанијата е донесена во застој и ние треба да ги ставиме нашите работници во привремени шеми за вишок“, рече тој.

Како и повеќето добавувачи кои разговараа со Ројтерс, тој одби да биде именуван од страв од губење на идните договори.

Глобалниот сектор за луксузни производи со заработка од  280 милијарди евра (320 милијарди американски долари) годишно кој претрпи загуби од повеќемесечните протести во трговскиот центар на Хонг Конг, му беше извршен голем удар со појавата на коронавирусот во Кина.

Бидејќи властите се бореа да ја содржат вонредната состојба во земјата во која живеат повеќе од една третина од глобалните купувачи на луксузни производи, брендовите беа принудени да затворат продавници, и да ги одложат трошоците за рекламирање таму.

Распространетоста на вирусот ширум светот, а особено во Италија, ја засили болката, при што земјите вклучително Велика Британија и Соединетите држави предупредуваат да не се патува во Италија ако нема голема причина за тоа.

Иако Тоскана не е дел од заклучокот, нејзиниот центар за производство на Скандичи – кој во последниве години цветаше како луксузни гиганти од LVMH до Kering и Prada ги проширија своите производствени места и купени работилници – страда.

Масимилијано Герини, чие семејство е сопственик на Алмакс, производител со седиште во Скандичи, кој прави торби за 10 брендови, вклучувајќи ги Kering’s Saint Laurent, Gucci и Balenciaga, како и етикетите LVMH, рече дека видел пад на нарачките „за неколку процентни поени“ поради коронавирусниот итен случај во Кина.

„Мислев дека работите не се премногу лоши со оглед на околностите, но сега овој нов аларм во Италија ризикува да направи повеќе жртви меѓу деловните субјекти отколку кај луѓето и да го наруши синџирот на снабдување за нарачките што се уште се во гасоводот“, рече тој.

„Имаме 270 вработени и ги насочивме нашите клиенти, така што успеавме да го намалиме влијанието досега. Но, некои од помалите добавувачи нема да го направат тоа“.

Снабдувач на кожа со производи од кожа и чанти во Венето пријавил 30% намалување на нарачките од Луј Витон од LVMH, додека други рекоа дека Прада и Ферагамо исто така ги намалуваат нарачките.

Ферагамо рече дека не може да ја коментира оваа приказна бидејќи треба да ги објави резултатите за 2019 година допрва. Прада рече дека исто така не коментира бидејќи треба да ги објави резултатите на 18 март. Киринг одби да коментира, додека ЛВМХ немаше непосреден коментар.

Ферагамо наводно им кажал на вработените да одат на одмор осум недели, замрзнал нови вработувања и обновување на договори за работа на определено време.

Откако го одржа своето модно шоу во Милано зад затворени врати, Џорџо Армани ги затвори своите фабрики во северна Италија на една недела на крајот од февруари. Портпаролката изјави дека тие повторно се отвориле во првата недела од март, иако повеќето вработени работат од дома.