Им било премногу бучно, Холандија крати 10.000 летови на аеродромот во Амстердам


Холандските власти  ќе го намалат бројот на летови на аеродромот Схипол во Амстердам во обид да го намалат звучното загадување – чекор што ги натера авиокомпаниите да тужат и да го повикаат Вашингтон да се одмазди.Петтиот по големина аеродром во Европа ќе дозволи околу 9.100 летови помалку во распоредот наредното лето, со надеж дека на крајот ќе ги намали движењата на околу 452.500 годишно.

Намалувањата се дел од пошироките напори за намалување на бучавата од аеродромот во густо населената земја, дополнувајќи го планот за забрана на полетувања и слетувања доцна во ноќта, намалување на пристапот за приватни авиони и забрана за бучни модели на авиони.Аеродромот ова лето соопшти дека мерките што веќе се во сила го намалија негативното влијание на летовите, со помалку јавни поплаки.

Но, авиокомпаниите и аналитичарите предупредуваат дека намалувањата може да ја потресат холандската економија и да го чинат бизнисот на Схипол.

„Она што се случува во Холандија за нас е апсолутно неразбирливо“, рече извршниот директор на Air France-KLM, Бен Смит минатата недела.

„Не можеме да разбереме зошто холандската влада сака делумно да ја урне својата круна на Схипол и КЛМ“, рече Смит. „Контракцијата е одличен подарок за нашите конкуренти како Луфтханза и Бритиш Ервејс. Емисиите не се намалуваат, туку се шират во други земји“.

Холандскиот координатор на слотовите, Airport Coordination Netherlands, потврди  дека KLM, најголемиот авиопревозник што работи надвор од Амстердам, ќе изгуби околу 5.500 годишни слотови на аеродромот, или нешто повеќе од 60 отсто од вкупните изгубени слотови. KLM во соопштение испратено по е-пошта рече дека е „разочаран“ од објавата. Заедно со другите превозници, KLM ја тужи мерката, велејќи дека „постапката што се следи не е во согласност со законите и прописите“.

Џон Стрикленд, директор на воздухопловните специјалисти JLS Consulting, ја нарече одлуката „катастрофална“ за KLM, другите авиокомпании и холандската економија.

„Некои [летови] може да бидат преместени на други аеродроми кои не се соочуваат со такви ограничувања и тоа може да вклучи патници што се поврзуваат на неевропските аеродроми“, рече тој. „Оневозможувањето на огромните економски и социјални придобивки што ги носи авијацијата, особено за земја зависна од трговијата како Холандија, не е вистинското решение“.

Лути Американци

Додека KLM ќе биде оштетен, американскиот оператор JetBlue се соочува со губење на сите свои летни слотови. Авиокомпанијата започна да нуди летови надвор од холандскиот центар во август и како резултат на тоа нема „историско“ право да оперира таму следното лето.мТоа е еден од 24-те превозници кои немаат историски права, според Хуго Томассен, управен директор на аеродромската координација Холандија. JetBlue врши притисок врз американските власти да возвратат, повикувајќи го Вашингтон да го блокира KLM да работи надвор од аеродромот ЏФК во Њујорк.

„Ние веруваме дека владите на САД и Холандија имаат обврска според нашиот историски договор за отворено небо да осигураат дека на JetBlue ќе му се додели постојан пристап до единствениот остварлив аеродром во Амстердам“, се вели во соопштението на авиокомпанијата.

Ограничувањето на летовите, исто така, може да го префрли сообраќајот кон други аеродроми, предупреди Смит, при што Копенхаген и Стокхолм потенцијално ќе имаат корист. Минатиот месец Ер Франс-КЛМ презеде 20 отсто од акциите во скандинавскиот авиопревозник САС.

Иако Схипол е првиот што ги намали летовите на овој начин, другите влади можеби ќе изберат да го следат холандското водство. Минатата година, белгиската федерална влада плати 25 милиони евра казни за загадување од бучава предизвикана од воздушниот сообраќај околу аеродромот Завентем во Брисел.Во текот на летото, белгискиот министер за мобилност Жорж Гилкинет предложи забрана за летови помеѓу 23  и 6 часот наутро, велејќи „секој има право на одмор и мирни ноќи“. Локален совет во Лисабон, исто така, сака да се справи со влијанието на бучните авиони врз локалните жители, додека жалбите за бучава против аеродромот во Даблин се зголемени за пет пати во последната година.