Градскиот превоз во Загреб ништо подобар од Скопскиот – продале 11 милиони билет, а без помош од Градот лошо би поминале
Загрепскиот електричен трамвај (ЗЕТ) во првите шест месеци од 2024 година остварил вкупно приходи во износ од 102,78 милиони евра и вкупни расходи во износ од 102,57 милиони евра. Добивката пред оданочување изнесува 207 илјади евра
Да останеше само првата реченица, за градскиот превозник ќе изгледаше идилично. Но, ако се погледне приходната „пита“, евидентно е дека најголемиот дел од приходот – 66,38 отсто, односно 68,2 милиони евра, доаѓа од субвенции од Градот, што е за 8,5 милиони евра (14,2 отсто) повеќе во во однос на истиот период минатата година и ќе резултира со зголемување на износот на недоволни средства поради зголемување на оперативните трошоци во првата половина на 2024 година, пишуваат хрватските медиуми.
Во првите шест месеци од годинава приходите од превоз на патници изнесуваат 18,35 милиони евра што е за 2,3 отсто повеќе во однос на истиот период лани. Од вкупната сума, 15,26 милиони евра се поврзани со приходи од директна продажба, а три милиони евра со приходи од продажба остварени по договор со Градот за бесплатен превоз за одредена категорија корисници.
Продадени се повеќе од 466.739 билети
Во првата половина на 2024 година ќе бидат продадени 11,6 милиони билети и ќе се оствари приход од 18,4 милиони евра. Во споредба со истиот период лани, ЗЕТ продал 466.739 билети повеќе.
Најголем дел од приходите од продадените билети се исплаќаат за месечни и годишни билети, во износ од 10,8 милиони евра, потоа поединечни хартиени и вредносни билети во износ од 4,9 милиони евра и сите останати во износ од 2,6 милиони евра ( од кои приходот од продадените билети за жичарниците е 847.700 евра). Бидејќи од мај жичарницата е бесплатна за загрепчани, нема дилема дека голем дел од овој приход ќе биде стопен во втората половина на годината.
Иако најголем дел од приходите од продадени билети имаат месечните и годишните билети, деталната анализа открива дека бројот на месечните билети е намален за 19.000 во споредбениот набљудуван период, додека годишните билети се зголемиле за нешто повеќе од четири илјади.
Приходите од продажба на дневни билети се зголемени за 15,1 отсто, приходите од продажба на поединечни билети во возила по цена од 0,8 евра за 11,6 отсто, а приходите од продажба на билети за жичарниците, повеќедневни купони и М-паричникот.
Вкупните расходи од 102,57 милиони евра се за 2,3 милиони помалку од истиот период лани. Материјалните и персоналните трошоци од 82,7 отсто го сочинуваат најголемиот дел од расходната страна на бизнисот на ЗЕТ.
За 7,1 милион евра се зголемени расходите за вработените
Расходите за вработени изнесуваат 56,5 милиони евра и се повисоки за 7,1 милиони евра (14,5 отсто) во однос на истиот период од претходната година. Причина за тоа е зголемувањето на платата и материјалните права на вработените.
Дневно во јавниот градски сообраќај има околу 157 трамваи и 282 автобуси. Во првата половина на 2024 година, возилата на ЗЕТ поминаа 21,7 милиони километри и превезоа околу 81,8 милиони патници.
Последниот ден од јуни во ЗЕТ биле вработени 3.699 работници што е намалување за 53 лица во однос на истиот период лани. Од вкупниот број, 567 се жени. Околу 36 отсто од вработените се постари од 55 години, а голем број вработени имаат право на пензија.
Покрај возраста на вработените, ЗЕТ се бори и со староста на својот возен парк. На крајот на првата половина на 2024 година, просечната старост на трамваите беше 30,9 години и така ќе остане додека не почнат да пристигнуваат нарачките од Кончар. Просечната старост на автобусите е 10,7 години, а бројката треба да се намали бидејќи во наредната година во гаражата ќе почнат да пристигнуваат 30 половни МАН автобуси, платени 7,1 милиони евра.