Град Скопје се пофали: Дрисла од проблем стана решение


Подолго време на некомпетентност и негрижа во работењето, за само една
година откако Дрисла се врати во надлежност на Град Скопје, ова јавно
претпријатие прерасна во санитарна депонија која применува современи
технологии за управување со отпадот, а целокупниот нејзин економски потенцијал
е ставен исклучиво во служба на граѓаните, стои во соопштението на Град Скопје.

Според Градот, во релативно краток период и во кризна година поради пандемијата од Ковид-19, ЈП Дрисла успешно се справила со предизвиците и приоритено ја консолидирала финансиската состојба на депонијата. Затекнатиот долг од околу 175 милиони денари, за една година е намален на околу 90 милиони денари, односно долгот кон 156 фирми сега е сведен на долг кон 30 фирми. На почетокот од 2020 година, ова претпријатие имаше побарувања од околу 100 милиони денари, а на почетокот од годинава има побарувања од околу 128 милиони денари.

-Откако ЈП Дрисла е повторно во надлежност на Градот набави нов стерилизатор за
третман на медицински отпад од познатата италијанска марка ЦИСА, што е
иновативен систем целосно автоматизиран со висока технологија и квалитет. Со
набавката на стерилизаторот се стави крај на неодговорното и несовесно
постапување со медицински отпад, односно несоодветната обработка на
медицинскиот отпад, којшто потоа завршуваше на Дрисла како обичен отпад, што
претставуваше потенцијална опасност за животната средина и за здравјето на
луѓето. Новиот стерилизатор е со капацитет од 2.000 литри и може за еден час да
третира 350 килограми отпад што ги задоволува дневните потреби на депонијата.
Системот за третман на медицински отпад е опремен со шредер што го намалува
до 80% неговиот волумен, со сува вакуум пумпа што придонесува за заштеда на
потрошувачката на вода и до 98%, како и систем за заштеда на енергија кој
истовремено обезбедува и еколошка безбедност и не дозволува воздухот што го
испушта стерилизаторот да ја загадува околината.

За една година, градежните машини со кои располага и кои се во сопственост на
претпријатието се комплетно сервисирани во сервисот на претпријатието и се
повторно вратени во употреба за тековно извршување на активностите во
депонијата, а со самото тоа се заштедени големи финансиски средства кои
претходно се користеа за изнајмување на машини. Претходно, овие градежни машини неколку години не се употребуваа поради големи дефекти и
претпријатието работеше со изнајмени машини.

Старите и дотраени теренски возила се заменети со нови 3 теренски возила,
неопходни за непречено движење по пристапните патишта до депонијата кои се
тешко проодни со лесни моторни возила. По десет години комплетно се отворени и
дренажните канали околу целата депонија. За редовно мерење на амбиенталниот воздух, а со цел намалување на трошоците на изнајмување на мерна станица, набавена е нова мерна станица за амбиенталниот воздух со автоматско ажурирање на податоците на една минута, а продолжена е и важноста на А – интегрираната дозвола.
Воведен е нов софтвер за дигитализација на деловните процеси и на процесите за
третман на отпадот на депонијата согласно со европските стандарди. Поставен е
нов систем за видеонадзор, со што целата површина на депонијата е комплетно
покриена со камери, со што се овозможува целосен мониторинг на
функционирањето на претпријатието. Пуштено е и улично осветлување на целата
површина на депонијата, со што се овозможува непречено извршување на
работните задачи на вработените во трета смена.

По 9 изгубени години, со повторното преземање на депонијата Дрисла од Град
Скопје е решен долгогодишен комунален проблем на граѓаните. За една година, ЈП
Дрисла стана современа депонија согласно со европските стандарди, а нејзиниот
развој и модернизација со несмален интензитет ќе продолжат и во текот на оваа
година, стои во соопштението.