Форд им најавил на дилерите дека цените би можеле да се зголемат во јуни доколку останат царините на Трамп

Форд ги предупредил своите дилери дека царините најверојатно ќе ги зголемат цените на автомобилите во наредните месеци, како влијание на давачките при увозот врз финансиите на Американците.
Тарифите на претседателот Доналд Трамп од 25% за сите увезени автомобили стапија на сила на 3 април. Во белешката до дилерите на Форд за првпат објавена од Automotive News, производителот на автомобили им кажа на дилерите дека цената на тие тарифи може да се пренесе на некои испораки на возила почнувајќи од јуни, бидејќи „одредени тарифи веројатно ќе останат во сила барем некое време“.
„Нема да ја зголемиме продажната малопродажна цена од производителот за кое било возило кои во моментот се на залиха кај нашите дилери на Форд и Линколн“, рече во белешката Ендрју Фрик, претседател на единицата на Форд што ја надгледува продажбата на мало. „Меѓутоа, во отсуство на материјални промени во тарифната политика како што е артикулирана до денес, предвидуваме потреба да се направи корекција на цените на возилата во иднина, што се очекува да се случи со производството во мај“.
Форд ја потврди точноста на меморандумот за Си-Ен-Ен, додавајќи дека не очекува некоја непосредна промена во малопродажните цени во своите застапници. Тоа е затоа што автомобилите произведени во мај нема да пристигнат до дилерите дури во јуни или подоцна.
„Клиентите ќе имаат многу избори, а ние имаме многу залихи за избор до 2 јуни“, се вели во соопштението на Форд. „Ситуацијата со тарифите е динамична и ние продолжуваме да го оценуваме потенцијалното влијание.
Производителите на автомобили, дилерите и американските купувачи на автомобили се подготвуваат за влијанието на тарифите, што би можело да го наруши пазарот за купување автомобили во наредните недели. Експертите велат дека царината од 25 отсто може да ги зголеми трошоците за производство или увоз на автомобили за илјадници долари секој, како и да ја намали понудата на возила достапни за продажба. И со оглед на тоа што администрацијата, исто така, планира да воведе царини за автоделови следниот месец, тоа би можело да ги зголеми цените на автомобилите уште повеќе, бидејќи сите возила произведени во САД содржат некои увезени делови.
За да ги увери клиентите, Форд претходно објави попуст за повеќето возила на 3 април, денот кога стапија на сила тарифите за увезените автомобили. Но, меморандумот од Форд до неговата дилерска мрежа е знак дека наскоро би можело да биде неизбежно за Американците да го избегнат влијанието на тарифите врз цените на автомобилите.
Сепак, има некаква надеж, бидејќи Трамп на почетокот на оваа недела посочи дека може да ја промени политиката за тарифите за автоделови.
„Гледам нешто за да им помогнам на некои од автомобилските компании каде што менуваат … делови што се направени во Канада, Мексико и други места и им треба малку повеќе време“, рече Трамп во изјавата за новинарите во Овалната соба. „Тие ќе ги направат овде, но им треба уште малку време“.
Производителите на автомобили не ја поставуваат конечната цена на налепниците за клиентите – тоа го прават дилерите на автомобили.
Повеќето автомобилски компании продаваат автомобили на дилерите, кои се бизниси во независна сопственост, кои потоа поединечно преговараат со купувачите за конечната цена. Но, ако производителите на автомобили ги зголемат големопродажните цени што ги наплаќаат на дилерите, тоа би можело да ги зголеми цените за купувачот.
Царините ќе ги зголемат трошоците за производство на најевтините американски автомобили за дополнителни 2.500 до 5.000 долари и до 20.000 долари повеќе за некои увезени модели, според Anderson Economic Group.
Цените на автомобилите би можеле да се зголемат не само поради повисоките цени на големо, туку и ако производителите на автомобили почнат да го намалуваат бројот на возила што ги увезуваат или произведуваат во САД.
Повисоките трошоци од тарифите ќе го намалат производството на автомобили во Северна Америка за 10% до 20%, проценува Cox Automotive, што значи милиони помалку автомобили испратени до американските застапници. Покрај тоа, многу странски производители на автомобили најверојатно ќе го запрат или ограничат производството на милионите автомобили што ги увезуваат во Соединетите држави бидејќи повисоките давачки би можеле да ги направат непрофитабилни. Тоа беше случај со 3,7 милиони возила од Азија и Европа само во 2024 година, според S&P Global Mobility.
Всушност, Хонда потврди за Си-Ен-Ен во средата дека планира да го запре производството во Јапонија на хибридната верзија на хечбекот Civic што ја правеше за американскиот пазар.
И ако побарувачката остане силна, основниот економски закон за понуда и побарувачка вели дека цените ќе се зголемат ако понудата е ограничена. Тоа е она што се случи во 2021 година, кога недостатокот на компјутерски чипови потребни за изградба на автомобили го ограничи производството на автомобили ширум светот. Тоа ја зголеми просечната цена за нови возила таа година за 17 отсто, според податоците на Едмундс.
Но, цените, кои се веќе блиску до рекордни нивоа, овој пат веројатно нема да се зголемат толку брзо дури и со пад на понудата, рече Џонатан Смок, главен економист во Кокс Аутомотив. Тоа е затоа што побарувачката на клиентите нема да биде толку силна овој пат, рече тој.
Прво, некои американски купувачи на автомобили побрзаа да купат автомобили пред да стапат на сила тарифите, намалувајќи ја потребата за доцнење да купуваат автомобили
r ова лето.
И купувачите на автомобили во 2021 година не само што беа дел од многу силниот пазар на труд, туку и нивните финансии беа поттикнати благодарение на владиниот стимул и историски ниските каматни стапки. Денес, довербата на потрошувачите е на втората најниска точка во читањата од 1952 година, што е полошо дури и отколку за време на Големата рецесија во првата деценија на овој век.
„Мислиме дека снабдувањето ќе биде ограничено“, рече Смок. „Но, најважната разлика помеѓу она што се случи во 2021 година е дека побарувачката нема да биде толку сочна“.