Ердоган го пушти  мостот преку Дарданелите меѓу  Европа и Азија 


Турција– Претседателот Реџеп Тајип Ердоган во петокот отвори огромен висечки мост преку турскиот теснец Дарданели, последен во серијата големи инфраструктурни проекти на кои тој им даде приоритет во текот на неговите две децении на власт.

Поврзувајќи ги европските и азиските брегови на Турција, мостот Чанаккале 1915 година беше изграден од турски и јужнокорејски фирми со инвестиција од 2,5 милијарди евра (2,8 милијарди долари). Има најдолг главен распон – растојанието помеѓу двете кули – од кој било висечки мост во светот.

Ваквите мега проекти беа централни за достигнувањата на Ердоган откако неговата АК Партија за прв пат дојде на власт во 2002 година, вклучително и новиот аеродром во Истанбул, железнички и патни тунели под истанбулскиот теснец Босфор и мост над него.

„Овие дела ќе продолжат да обезбедуваат профит за државата многу години“, рече Ердоган на церемонијата на отворање на годишнината од победата на отоманската морнарица во 1915 година против француските и британските сили во Дарданелите за време на Првата светска војна.

Минатата година тој го започна она што претходно го нарече својот „луд проект“: канал во Истанбул вреден 15 милијарди долари наменет да го намали притисокот врз прометниот Босфорски теснец. Сепак, критичарите ја доведуваат во прашање одржливоста на проектот со оглед на економските проблеми на Турција, еколошките ризици и противењето на јавноста.

Ердоган рече дека цената за патнички возила за користење на мостот ќе биде 200 лири (13,50 долари).

Работата на проектот за мостот Дарданели започна во март 2017 година, со повеќе од 5.000 работници вклучени во изградбата.

 

Должината од 2.023 метри (1,25 милји) на неговиот среден распон е алузија на 100-годишнината на Турската Република во 2023 година.

Тоа е четвртиот мост што ги поврзува европските и азиските брегови во Турција, заедно со трите изградени во Истанбул.

Неговите кули се високи 318 метри (347,8 јарди), а вкупната должина на мостот е 4,6 километри (2,9 милји) вклучувајќи ги и приодните вијадукти.

Досега возилата што патуваа меѓу Анадолија и полуостровот Галиполи мораа да ги минат Дарданелите во едночасовно патување со траект, кое со вклучено време на чекање изнесуваше дури пет часа. Патувањето сега ќе трае околу шест минути. (Ројтерс)