Две колекции годишно: Гучи и Сен-Лоран први кажаа збогум на Модните недели


Италија (АП) – Гучи и Сен Лоран се првите две луксузни модни куќи кои најавија дека ќе го напуштат модниот календар зад себе, со неговиот немилосрден ритам четирипати годишно, и професионална турканица меѓу модните медиумски следачи во глобалните престолнини каде се стискаа рамо до рамо околу пистите за 15 минути без здив.

Карантинот како последица на пандемијата ги погоди луксузните модни  и даде пауза да се преиспита темпото на модата, нудејќи можност да се врати во помалку бурните, периоди на креативност и производство – а можеби и потрошувачка.

Креативниот директор на Гучи, Алесандро Микеле, замислува двапати годишно ревии – една во есен и една напролет – да ги претстави нлвите колекции, и се оддалечува од хипер активниот календар за кој е потребна претсезонска колекција пред главните ревии за женска и машка мода и крузер колекции сè повеќе на егзотични локации.

„Две колекции годишно се повеќе од доволно за да се даде време да се формира креативна мисла и да се даде повеќе време на овој систем“, рече Микеле во видео конференцијата. Тоа е одличен подарок што ни го дадоа нашата планета, одличен подарок што не може да се отстрани“, рече Микеле.

Микеле изјави дека се надева дека ќе се направи нов календар и нови ритам во рамките на модниот систем и во соработка со другите дизајнери.

Последниве неколку години беше јасно дека светот на модата страда под сегашното темпо: Повеќе луксузни куќи комбинираат машки и женски ревии, бидејќи несексуалното, па дури и сезонското облекување станува глобална тема; не беше чудно за поголемите брендови да прескокнат сезона или да се одалечат од нивните модни центри за да ја прошират својата публика.

Сен Лоран не ги артикулираше своите намери, но во изјавата минатиот месец рече дека „ќе ја преземе контролата“ на модниот распоред „свесен за тековните околности и неговите бранови на радикални промени“.

Луксузната мода беше една од првите индустрии кои покажаа дека страдаат од коронавирус, прво со карантинот во цела Кина  што ги затвори бутиците и ги блокираше патниците веќе во јануари од регион, надлежен за третина од глобалниот луксуз. И, пандемијата се појави во Европа исто како што беа во тек ревиите есен-зима 2020-21 година во Милано, а потоа и во Париз.

Илустрирајќи колку е ранлив шоу системот пред лицето на брзо ширење на вирусот, Џорџо Армани ја покажа својата колекција во затворен театар на 23 февруари – само два дена откако Италија стана првата западна земја со појава на коронавирус.

Армани, исто така, повика на преиспитување на промените во луксузната мода во текот на своите 45 години како втемелувач на модата во Милано.

Во писмото до Women’s Wear Daily минатиот месец, Армани рече дека сметал дека е „неморално“ за луксузната мода да го усвои темпото на брза мода – нагонот да се испорача повеќе во потрага по профит „сепак заборавајќи дека за луксузот е потребно време, да се постигне и да биде ценет “ Тоа вклучува движења кон сега, купопродажни капсулни колекции од страна на некои брендови, кои се спротивни на неговите идеи за „безвремена елеганција“.

„Нема никаква смисла една од моите јакни или костуми да живеат во продавницата три недели пред да станат застарени, заменети со нови производи што не се многу различни“, рече Армани.

Армани, кој минатата недела ги отвори своите бутици во Милано, откако италијанската економија полека се отвора, рече дека ќе ги задржи летните колекции во продавниците до септември – што е спротивно на неодамнешната практика со која летото става ленени фустани во продавниците во зима и палтата „Алпака“.

Британскиот моден совет и Советот на модни дизајнери на Америка, исто така, одобрија ресетирање на „начинот на кој работиме и ги покажуваме нашите колекции“. Тие ги охрабрија брендовите „да забават“ и да преиспитаат колку производи произведуваат.

Италијанската модна комора промовира тридневна презентација на Интернет на колекциите за мажи и жени во јули за да го замени редовниот јунски календар. Гучи ќе учествува со колекцијата наречена „Епилог“, за да претставува крај на една ера.

Кога ќе се случи повторното раѓање на модната комуникација за кое предвидува Микеле, останува да се види. Тој рече дека септември е прерано, додека Сен Лоран само рече дека нема да учествува на какви било претходно закажани настани оваа година.

Претседателот на модната комора Карло Капаса не може да каже кога емисиите во живо може да се вратат на агендата – но тој рече дека тие се незаменливи.

„Верувам дека дигиталното искуство е важно, но треба да биде поврзано со физичко искуство“, рече Чапаса за АП. „Кој бил на модна ревија, ја знае важноста на амбиентот и емоциите“.