Дали Кина сега е водечки извозник на автомобили во светот? Комплицирано е


Дали Кина штотуку ја престигна Јапонија за да стане најдобар извозник на автомобили во светот? Пекинг јасно мисли така, но Токио не е сосема подготвен да ја препушти својата долгогодишна круна.

„Сигурно е дека Кина стана најголем извозник во светот“, соопшти минатиот месец Кинеската асоцијација за патнички автомобили (CPCA).

Но, одговорот не е толку јасен и зависи од тоа кој збир на податоци го користите.

Според најновите податоци на јапонската царина, земјата извезла 5,97 милиони возила во 2023 година. Тоа е повеќе од 5,22 милиони патнички автомобили, автобуси и камиони што Кина ги продаде во странство минатата година, според кинеските царини, бројка што се споредува со податоците на CPCA.

И сликата е дополнително заматена ако ги земете предвид податоците за асоцијацијата на индустријата. Јапонската асоцијација на производители на автомобили објави бројки во средата што укажуваат на тоа дека земјата испорачала 4,42 милиони возила во остатокот од светот во 2023 година, што е помалку од извозот од 4,91 милиони што го објави Кинеската асоцијација за производство на автомобили.

Во двете земји, царинските и индустриските здруженија користат различни метрики. Податоците од царината обично вклучуваат повеќе категории на автомобили и автомобилски делови, така што нивниот број е поголем од бројките во индустријата.

Сепак, еден тренд е јасен: Кина го намалува јазот со водечките светски извознички нации на автомобили во последните две години. Нејзините испораки ги надминаа оние на Јужна Кореја во 2021 година и Германија во 2022 година.

Моментумот беше поттикнат од силната побарувачка во Русија и зголемениот глобален апетит за електрични возила (ЕВ).

Кинеските производители на автомобили имаат корист од егзодусот на светските брендови од Русија и воведувањето на санкциите воведени откако Москва нареди инвазија на Украина во февруари 2022 година.

2023 година исто така беше ознака за кинеските електрични возила, кои се поевтини од моделите што ги произведуваат ривалите на други места. Тие направија упад во Европа, Австралија и Југоисточна Азија.

Во 2023 година, извозот на патнички автомобили во Кина се зголеми за 62% од 2022 година, според податоците објавени од CPCA минатиот месец. Повеќе од една четвртина од нив беа електрични.

Кинеските производители на автомобили се повеќе се шират во странство, особено поради тоа што домашната економија го загуби моментумот минатата година.

BYD, производителот со седиште во Шенжен, го престигна Tesla (TSLA) како најпродавач на ЕВ во светот на крајот на минатата година, крунисувајќи извонреден пораст за кинескиот производител на автомобили.

Испорача повеќе целосно електрични автомобили од Tesla за прв пат во тримесечниот период до 31 декември, и ја намали предноста во продажба што ја држеше компанијата на Илон Маск во текот на целата година.