Дали „Емилија Перез“ се појавува како негативец во сезоната на награди? Еве што значи тоа


Како што се појавуваат фаворитите во борбата за Оскарите, негативците од оваа сезона исто така се обликуваат. Еден филм се искачува на врвот, освојувајќи ги победите на Златен глобус и номинациите за SAG наградите, како и лошата волја од некои критичари: „Емилија Перез“.

Што значи да се биде негативец во конкуренција меѓу филмови? Како што напиша Боби Фингер во 2018 година, започна како лична традиција „да се избере најмалку омилен филм и да се фрли на него толку тешко во текот на пет долги месеци, до тој степен што се условувам да го перципирам филмот не само како парче „крајно срање“ , но како мој заколнат непријател, културниот артефакт што најмногу го мразам, мојот филмски криптонит“.

Со текот на годините, неколку филмови се појавија како негативци, кои се чини дека се широко омразени на интернет, но собираат награди и номинации, исто како што е сега „Емилија Перез“. Минатите негативци ги вклучуваат Three Billboards Outside Ebbing, Missouri2019’s Green Book2022’s CODA  и 2024’s Maestro.

Постојат многу причини зошто одредени филмови може да се сметаат за негативци, а онлајн зуењето може да помогне да се укаже зошто. Понекогаш, како во случаите на „Три билборди“ и „Зелена книга“, некои филмови ги доживуваат како обиди да сигнализираат доблест, но наместо тоа, тие не успеваат, префрлајќи ги редуктивните наративи во нешто што се рекламира како слободоумни. И двата филма на крајот добија Оскар за најдобар филм.

Во мали, ексклузивни кругови, филмовите првично се прикажуваат и добиваат награди што создаваат гужва за пошироката јавност да се возбуди. Но, јавноста не секогаш ги прима добро тие филмови, предизвикувајќи муабети и реакции на интернет.

Понекогаш омразата е помалку нијансирана. Режисерот, копродуцентот и ѕвездата на Маестро, Бредли Купер, беше сфатен како напорен човек кој сакаше така да освои Оскар, беше очигледно. Филмот беше номиниран за седум Оскари, но не освои ниту еден од нив.

Некои филмови се мразат затоа што се премногу претенциозни, но други се мразат затоа што не се доволно претенциозни. CODA, филм за единствениот со слух член на едно глуво семејство кој има аспирации да стане пејач, беше оценет како премногу добар и „прославен доживотен филм“. Ја освои наградата за најдобар филм.

„Емилија Перез“ се чини дека е негативецот на сезоната на награди во 2025 година. Станува збор за музички трилер на шпански јазик од францускиот режисер Жак Одиар, која го следи мексиканскиот адвокат кој му помага на озлогласениот шеф на картелот да премине во живот како жена – титуларната Емилија Перез. Во текот на филмот, Перез прави крајни напори за да се искупи за своите минати постапки и да се обедини со децата што ги остави зад себе. Во него играат Зое Салдања, Карла Софија Гаскон и Селена Гомез.

Како и другите негативци пред него, „Емилија Перез“ беше пофалена од фестивалските кинефили, но не направи голема бучава кај пошироката јавност. Во мај се појави во Кан, но кога се појави на Нетфликс во ноември, никогаш не се најде на врвот на филмските топ листи на услугата за стриминг. Има генерално поволни критики со 76% резултат на Rotten Tomatoes и има освоено десетици признанија, вклучително и за најдобар филм – мјузикл или комедија на Златните глобуси.

Како што филмот собира награди, и реакциите се зголемуваат. Некои точки на критика вклучуваат исклучување на мексиканските актерки во главната екипа на филмот, изведба на актерка која не зборува течно шпански во улога што зборува шпански и загриженост дека мексиканската култура била занемарена од францускиот режисер на филмот.

GLAAD го критикуваше филмот во долга статија за користење на трансродовиот идентитет на главниот лик како откупен лак, нарекувајќи го „длабоко ретрограден“. Други критичари во Cut, PinkNews и Them споделија слични грижи.

Дискусијата за Емилија Перез го достигна својот врв по освојувањето на Златните глобуси – со приближно една недела до гласачите на Оскарите да ги добијат своите гласачки ливчиња за номинации. Дали новооткриениот статус на негативец ќе му ги уништи шансите или ќе го направи оној кој ќе победи на доделувањето на Оскарите, останува да видиме.

Од денес, 9 јануари, филмот е на репертоарот на Синеплекс во Скопје.