ЦЕС 2022: Пет работи „за носење“ од џиновскиот технолошки саем

Традиционалниот годишен саем за потрошувачка електроника (Consumer Electronics Show), попознат под кратенката  CES, годинава изгледаше драстично поинаку


 

Секако, некои работи беа познати: компаниите ја покажаа најновата серија на блескави телевизори. Мноштвото необични гаџети станаа почудни. Не недостигаа ни уредите за следење на здравјето, сега на повисоко ниво, вклучително и сијалица што следи како спиете.

Но, овогодинешниот CES беше и голем експеримент за тоа како да се одржи настан за време на пандемија. На присутните им беа поделени брзи тестови за Ковид-19, а беа потребни маски и доказ за вакцинација.

Многу големи технолошки компании и медиумски куќи се повлекоа пред шоуто. Имаше нашироко споделени фотографии од речиси празни изложбени простори. И голем број презентации, вклучително и почетниот настан на CES со извршната директорка на Џенерал Моторс, Мери Бара, беа претходно снимени.

„Беше надреално“, рече Мартин Дебоно, претседател на GAF Energy, кој реши да присуствува лично за да ја покаже новата соларна покривна шиндра на неговата компанија. „Ова беше веројатно мојата единаесетта година да одам на CES и отсуството на гужви беше бизарно.

Сепак, многу се зборуваше за производите изложени оваа година. Еве пет работи кои вреди да се земат од џиновскиот технолошки саем:

Секој сака парче од метаверзумот

Поминаа години откако CES имаше „следна голема работа“ за која сите зборуваа, но оваа година разговорот беше главно фокусиран на метаверзумот, кој се однесува на напорите да се комбинираат технологиите на виртуелна и проширена реалност во новото онлајн царство.

Фејсбук – матичната компанија Мета и нејзиниот систем за игри Oculus е убедливо лидер на пазарот во моментов, бидејќи е во процес на масовно вработување за да го изгради концептот, но и многу други компании се обидуваат да се вклучат во акцијата. Новите слушалки PlayStation VR 2 и нивниот  VR2 Sense контролер, како и Vive рачниот контролер на HTC за слушалките Vive Focus 3 беа претставени на CES. А, ако овие производи се некакви индикации, овие компании разбираат дека треба да смислат сè поизвонреден хардвер и искуства.

Паметни телефони, лаптопи и чудни гаџети: CES 2022 ги прикажува најновите технолошки иновации

На пример, контролерот VR2 Sense има можност за следење на очите и повратни информации од слушалките што ги засилува чувствата на дејствата во играта од плеерот. Компанијата објави во соопштение за печатот дека гејмерите можат да го почувствуваат „покачениот пулс на ликот за време на напнати моменти, напливот на предмети што минуваат блиску до главата на ликот или ударот на возилото додека ликот брза напред“.

„Ова е прв пат по некое време да видиме нова и силна тема која се појавува на CES, бидејќи со години ова отсекогаш се однесувало на вештачка интелигенција, интернет на нештата или автономни возила“, рече Педро Пачеко, виш директор за истражување на пазарот во истражувачката фирма Гартнер. „Во моментов, многу компании го вклучуваат Metaverse на нивниот долгорочен технолошки патоказ, размислувајќи како да го оживеат“.

Автомобилите заземаат централно место

Авто-технологијата е секогаш голем дел од CES, но оваа година, една по друга најава се појавуваа на насловните страници: BMW „заголица“ со автомобил што ја менува бојата, John Deere претстави самовозечки трактор, а компаниите се обврзаа да ги направат електричните возила подостапни.

Електричниот концепт автомобил iX на BMW се одликува со електронски панели што не се разликуваат од она што го има во е-читачот на Kindle, кои се обложени за заштита од временските услови. Во претставувањето, BMW покажа како сопственикот може да ја смени бојата на автомобилот од црна во бела за неколку секунди. (BMW не објави никакви планови да примени ваков вид технологија на сериско возило.)

Производителите на автомобили лансираа и неколку нови електрични возила со поконкурентни цени, вклучувајќи го Silverado EV со почетна цена од 39.900 долари и Chevy Equinox од 2024 година со почетна цена од 30.000 долари. Во меѓувреме, продолжи трендот на влегување на технолошките компании во просторот за производство на возила: Sony објави планови за сопствен бренд на автомобили, следејќи ги стапките на другите технолошки компании како Xiaomi и Foxconn. Доколку гласините се точни, Apple исто така би можел да се приклучи на клубот.

Дистописка технологија

Додека некои од иновациите претставуваа оптимистичка визија за иднината, други направија иднината (па дури и нашата сегашна пандемска реалност) да изгледа малку помрачна.

Земете го „Vision Omnipod“, концепт кој LG го најави оваа недела. Автономното возило – кое сè уште не е вистински комерцијален производ – има фрижидер, стол што се спушта како кревет, екран што патниците би можеле да го користат за гледање филмови или пристап до игри и други виртуелни простори и помошник со вештачка интелигенција што може да ги задржи луѓето забавувавјќи ги, да им помогне да вежбаат или нарачувајќи им храна. Сакате да се ставате во карантин сами дома за време на пандемијата? Тогаш можеби ќе уживате засекогаш да се криете во оваа високотехнолошка соло подлога.

Други компании претставија пореални, но сепак вознемирувачки производи, вклучително и станица за полнење што наводно може да го спречи вашиот телефон или паметен уред да слуша чувствителни разговори (и покрај тоа што технолошките гаџети што ги слушаат корисниците е долгогодишен страв, тоа е главно неосновано, иако самата загриженост укажува на нашиот понекогаш затегнат однос со технологијата.)

Ако тоа не е доволно, имаше и плишано животно, наречено Амагами Хам Хам, кое ќе ви грицка по прстот за да се ослободите од стресот бидејќи очигледно е дека го имаме по хаосот во последните две години.

 Промената на факторите на формата не е само трик

Технолошките компании експериментираа со технологијата на преклопување во изминатите неколку години, но многу од нив, како Самсунг, покажаа подобрени верзии на CES 2022 кои нагласуваат како се развива овој дел на пазарот.

Трикратните концепти Flex S и Flex G на Samsung им овозможуваат на корисниците да го свиткаат таблетот на три дела, така што тој изгледа речиси како „s“, алудирајќи на тоа како неговите линии на преклопливи паметни телефони, Flip и Fold, би можеле да се развиваат во иднина. Во меѓувреме, новиот Zenbook 17 на Asus, 17-инчен преклоплив лаптоп со OLED дисплеј, може да се користи како таблет или преклопен на половина како лаптоп, со 12,5-инчен екран горе и тастатура на екранот прикажана подолу.

Други компании како Dell прифатија производи кои се грижат за трендот на хибридна работа. Dell’s Concept Flow ги поврзува и исклучува лаптопите од вториот дисплеј врз основа на близината, а прототипот на подвижната веб-камера Pari на Dell се прикачува насекаде, без разлика дали е на страната на компјутерскиот екран или над плочата за цртање, доколку сакате колегите да гледаат белешки во реално време за време на состанок.

Малите бизниси излегуваат од сенката на Big Tech

Во вообичаените години, голем дел од вниманието за време на CES беше насочено кон најголемите технолошки имиња и постоеше загриженост дека овогодинешниот настан ќе пропадне откако големите излагачи како Мета и Амазон се повлекоа неколку дена пред да започне. Но, за компаниите што решија да го задржат курсот и да присуствуваат лично, некои рекоа дека тие празни места во изложбениот салон всушност биле благодет.

„Нормално, кога ќе дојдете на CES, доминираат најголемите технолошки компании“, што го отежнува привлекувањето на вниманието на медиумите“, вели Ричард Браунинг, главен директор за маркетинг и продажба во Nextbase, кој лансираше нова паметна камера наречена Nextbase IQ на CES оваа година. Но, оваа година, новиот производ на компанијата доби повеќе внимание од печатот отколку што се очекуваше делумно „бидејќи многу од главните брендови не биле овде лично“, рече тој.

Додека технолошките гиганти имаат многу други начини да допрат до публиката, CES е клучно меѓународно место за помалите играчи да допрат до потрошувачите и индустриските партнери.

Учесниците рекоа дека и покрај помалата вкупна посетеност, оние кои беа на теренот беа поотворени за откривање нови технологии и за подлабоко ангажирање. И некои компании рекоа дека виртуелните елементи на шоуто се помалку привлечни по речиси две години редовно прикажување на нивната технологија преку Zoom и другите виртуелни форуми.

Всушност, по оваа година, некои како DeBono на GAF Energy гледаат потенцијал за нова (ако е неверојатна) иднина за CES конференциите каде што „ордите луѓе“ кои само сакаат да ги гледаат најновите телевизори и други вообичаени гаџети остануваат дома, а само оние кои навистина сакаат да видат нови иновации, патуваат за лично да бидат таму.

„ЦЕС ќе опстојува и мислам дека уделот на вистинска иновација во однос на она што е повторување, ќе се зголемува“, рече тој. (Си-Ен-Ен)