Бизнис секторот ќе учествува во креирање на наставни програми за студенти


Бизнис секторот ќе се вклучи во креирањето на наставните програми на студентите, со цел тие да се стекнат со потребна стручност и компетентност за да можат да се вклучат во работниот процес на компаниите по завршувањето на високото образование. За таа цел, денеска дел од членките на Стопанската комора на Северна Македонија и Универзитетот „Св. Климент Охридски“ – Битола (УКЛО) потпишаа и договори.

Соработката меѓу бизнис секторот и битолскиот Универзитет беше договорена на денешната конференција „Високото образование и бизнисот – заеднички предизвици и приоритети“ организирано од УКЛО и Стопанската комора, на која присуствуваше и заменик-министерот за финансии Димитар Ковачевски.

– Пандемијата не научи дека човечкиот капитал е исклучително важен за справување со новите предизвици за новиот развој којшто треба да го креираме по завршувањето на Ковид-19 за зголемување и на самите вработени. Меѓутоа, и истакнување на се позначајната улога на научно-истражувачките институции во рамки на уредувањето на економските активности во државата, рече Ковачевски.

Тој потенцира дека Владата игра значајна улога во овој дел и само за илустрација спомена дека инвестициите во човечки капитал оваа година и со ребалансот на Буџетот, кој ќе влезе во процедура на 1 јули, како и трошоците за образование, за здравство, за економски активности, односно поддршка на институциите, на компаниите и на друго, се неколкукратно зголемени во однос на 2019 година.

– Со ова Владата ја потврдува својата заложба за инвестиции во човечкиот капитал како еден од најзначајните за развој на државата и постигнување на стапки на економски раст на ниво поголемо од просечните во изминатите години, рече Ковачевски.

Ректорот на Универзитетот „Св. Климент Охридски“ – Битола, проф. д-р Сашо Коруновски истакна дека му е чест што заедно со Стопанската комора организираат ваков настан, на кој треба да се покажеме синергијата меѓу универзитетите и опкружувањето, особено бизнисот.

– Со Стопанската комора работиме долго време. Но, ова е еден настан, со којшто треба да излеземе во јавност и да привлечеме уште повеќе членови, и нивни и наши, други универзитети да го следат примерот и да работиме на заеднички во однос на креирање на иднина на нашите студенти, а подоцна нивни вработени. Често тема е односот меѓу бизнисот и образованието и најчесто со негативна конотација. Со денешниот настан ќе кажеме дека бизнисот и образованието можат да соработуваат, а тоа ќе го покажеме во годините кои следат, истакна проф. д-р Коруновски.

Потпретседателката на Стопанската комора, Јелисавета Георгиева Јовевска истакна дека бизнис секторот сака да биде коректив, меѓутоа и да ги следи процесите коишто се случуваат во образованието.

– Од посетата на компаниите и од анкетите кои секојдневно ги правиме со нашето членство, недостасуваат или треба да се обрне повеќе внимание на стручноста и компетенциите на студентите по завршувањето на факултетите. Во следниот период, ќе обрнеме уште поголемо внимание на тој проблем и се надеваме дека со научната фела и власта, која ги креира тие програми, ќе бидеме заеднички чинител во овој процес, истакна Георгиева Јовевска.

Министерството за образование и наука го продолжува дијалогот со бизнис заедницата, а факултетите ќе бидат активно вклучени во процесот на приближување на високото образование на барањата на пазарот на трудот. Заменик министерот за образование и наука Арафат Шабани во обраќањето на Конференцијата „Високото образование и бизнисот – заеднички предизвици и приоритети“ рече дека овој дијалог е продолжение на соработката што МОН ја имаше со стопанските комори во процесот на утврдување на потребите на компаниите и креирање на нови струки во средните стручни училишта, за кои уписите се во тек.

– Преку кампањата „Учи паметно, работи стручно“, поддржана од Амбасадата на Швајцарија создаваме средно стручно образование кое, особено преку дуалното образование, ќе обезбеди кадар баран од компаниите, но и зголемување на можностите за вработување на младите. Истовремено ова е солидна основа за продолжување на образованието на високообразовните установи посебно на техничките факултети, кои изминатиот период беа помалку атрактивни за младите, нагласи Шабани.