Без папараци и забави, Париз се подготвува за виртуелна Модна недела

Франција (Ројтерс) – Париз вообичаено е бучен за време на Неделата на висока мода во јули, кога неговите хотели полни со зависници од модата се претвораат во локации за модни писти.

Но, во услови на криза предизвикана од коронавирусот, топ-дизајнерите, наместо тоа, ќе експериментираат оваа недела со онлајн ревии за да го задржат вниманието на клиентите.

Брендовите од Кристијан Диор до Валентино продолжуваат со колекциите и ревиите преку организиран распоред на видеа што ќе се одржуваат од утре до 8 јули.

„Влијанието на виртуелната модна недела врз нашиот бизнис е сериозно, затоа што нема повеќе клиенти да се возат“, рече Гијом Конан, чија компанија за лимузина обично превезува гости од А-листа меѓу ревиите.

Повеќекратните модни недели во Париз генерираат околу 1,2 милијарди евра (1,35 милијарди американски долари) за локалната економија секоја година, проценуваат експертите.

Во Неделата на висока мода , избраниот клуб на дизајнери прикажува рачно изработени модели.

„Ќе ми недостасува публиката, ќе ми недостигаат пријателите“, вели дизајнерот Стефан Роланд.

Но, францускиот дизајнер Кристоф Жосе, кој исто така има продуцирано филм, рече дека уживал да може да ги истакне сложеноста на неговите дизајни поинаку и ќе размисли повторно да го стори тоа.

„Прво малку се колебав и се прашував што ќе можеме да кажеме во дигиталната модна недела“, рече Жосе.

Сè уште е нејасно дали онлајн форматот ќе биде хит меѓу клиентите, голем дел и  богати Американци кои нормално би патувале на едно шоу, додаде Josосе.

Нормалните ревии веројатно ќе се вратат на агендата во Париз до септември и брендовите веќе резервираат места, изјави Фредерик Хокар, кој го надгледува туризмот во Градскиот совет на Париз.

Тој додаде дека корона паузата овој пат може да има некои позитивни несакани ефекти, вклучително и како инспирација за „позелени“ формати во иднина, што не би создало толку метеж или отпад.