Белград на мапата на високата мода. Готје гостува со модна изложба на венчаници

Србија– Со толку многу свадби одложени заради пандемијата, изложбата што ќе се отвори во Белград подоцна овој месец, добива дополнителен „стрес“ што ја следи секоја свадба.

“Love Is Love: Wedding Bliss for All à la Jean Paul Gaultier”  става во фокусот 38 венчаници од висока мода создадени од дизајнерот помеѓу 1990 и 2020 година, вклучувајќи осум кој досега не беа дел од  ретроспективната изложба која дебитираше во 2017 година во Монтреал и следната година патуваше во Буенос Аирес.

Изложбата во Музејот на современа уметност во Белград, или MoCAB, ја одбележува првата самостојна изложба на Готје во Србија и првото изложување на висока мода за институцијата, која првично беше основана во 1958 година, а сега се наоѓа во фуруристичка зграда од 1965 година, во форма на парчиња на кристал.

 

Става извичник на значајна година за признатиот француски дизајнер, кој ја организираше својата последна модна ревија минатиот јануари и ќе му ги предаде уздите на модата на ротирачката екипа на креативци, почнувајќи од Chitose Abe Sacai следниот јануари.

„Венчаницата традиционално затвора ревија на висока мода, а изложбата доаѓа на крајот од мојата кариера за висока мода“, изјави Готје за WWD. Српската јавност ќе може да ги види мојата работа, моите кодови и моите вредности преку овие венчаници. Станува збор за љубов, за радост и за фустан што треба да биде најубавиот во вашиот живот “.Јас потекнувам од генерација која беше против бракот , па затоа, кога ги презентирав венчаниците, се обидов да ги претставам со хумор или театралност“, објасни Готје.

 

Тој се сеќава како воодушевен ја гледаше Мадона како „“Like a Virgin” на доделувањето на видео музичките награди на МТВ во 1984 година, облечена во невестинска наметка и превез. „Ми се допадна нејзината провокација и начинот на кој ја направи венчаницата секси“, рече Готје.

На изложбата ќе биде претставен и фустан со шлеп долг 25 метри, кој беше претставен на една од ревиите на Готје.

Готје ја отвори својата куќа за мода во 1997 година и ја натера Летисја Каста да носи венчаница.

„Оттогаш, секоја модна ревија имаше венчаница на крајот – освен во 2015 година кога започнав со венчаница и направив целосна ревија само со венчаници“, рече тој.

Насловот на изложбата, позајмувајќи фраза од тогашниот говор на претседателот Обама, кој најавува легализација на истополовите бракови во 2015 година, подразбира концепција на свадби која не задира во сексуалните, етничките и верските конвенции.

Според Виктор Кич, вршител на должноста директор на белградскиот музеј, околностите создадени од пандемијата ја потенцираат потребата за уметност што ги предизвикува луѓето и ги тера да размислуваат и да се чувствуваат.

„Готје не е бренд, туку идеја за еднаквост, поддршка, разновидност и толеранција, и ако некој треба да се бори за толеранција во едно општество, тоа треба да бидат уметниците“, рече тој. „Уметноста е сеопфатна, бесплатна, овозможува емоции, личен израз, провокација и критичко размислување“.

Изгледот за српската изложба е дизајниран од Музејот за ликовна уметност во Монтреал, или ФФМА. Изложбата во Белград ќе трае до март 2021 година, заедно со главната изложба посветена главно на уметноста од Србија и поранешна Југославија.