Белград добива модерна железничка станица, белграѓани ја чекаат речиси 50 години


 

Новата зграда на железничката станица Белград Центар во Прокоп која ќе биде отворена денеска, се простира на вкупна бруто површина од 6.250 метри квадратни, има 100 паркинг и паркинг места на горното ниво на комплексот, 12 ескалатори и 10 лифтови, 13 комерцијални објекти.

Изградбата на железничката станица во Прокоп започна пред половина век, а со Одлука на Владата на Србија во 2020 година тој проект е прогласен за проект од национално значење и неговата реализација и е доверена на компанијата „Железничка сити“.

Изградбата на новата главна железничка станица во Белград, започна на 3 декември 1976 година. Работите траеја само две години, а во 1996 година беа продолжени во ограничен обем, а потоа во 2001 година беа повторно целосно запре.

Интензивните работи во Прокоп продолжија дури на 3 декември 2014 година, а на 26 јануари 2016 година беше означено завршувањето на првата фаза од изградбата на станицата, во присуство на тогашниот премиер на Србија, Александар Вучиќ. Изградбата на новата зграда на станицата започна во август 2022 година, а во неа учествуваа Државата Србија, Градот Белград, Железниците на Србија и ресорното министерство.

Железничката станица Белград Центар е главната железничка станица од 1 јули 2018 година, кога стана станица за поаѓање и пристигнување за речиси сите возови во домашниот и меѓународниот патнички сообраќај во Белград. На 19 март 2022 година, станицата Белград Центар стана почетна и крајна точка за возовите на првата српска брза железница меѓу Белград и Нови Сад.

Завршувањето на изградбата на зградата на Прокоп ќе претставува круна на модернизацијата на српската железница, која со децении беше запоставена.

Зградата на станицата е еднокатна, лоцирана централно во однос на целиот комплекс на Прокоп – „Хајд Парк Сити“, а за реализација на проектот беа вложени повеќе од 20 милиони евра.

Зградата е висока 26 метри, должината на кровната конструкција е 80 метри надолжно и 63 метри попречно, а во зградата се поставени повеќе од 700 тони челик и 23 километри челични профили, соопшти ПСП Фарман Белград, која го изгради зграда на станицата.

Новиот објект ќе има 13 стопански објекти на повеќе од 1.020 квадратни метри: ресторан, кафуле, здрава храна, пекара, киосци, аптека, банка, менувачница, rent-a-car, информативен пулт на Туристичката организација на Белград, клиника, Канцеларија на МУП, билетарници и простории што ги користат железничките компании Инфраструктура Железница Србија, Србија Воз и Београдчвор.

Објектот е климатизиран, ќе се вентилира и грее со најсовремени уреди и системи со можност за далечинско управување.

Западно од зградата на станицата е предвиден надземен гаражен објект со 568 паркинг места, со можност за проширување на капацитетот за дополнителни 96 места.

Предвидено е да се изградат 262 отворени паркинг места долж периметарскиот внатрешен пат на комплексот, а слободните површини меѓу зградите се проектирани како зелен парк.

Објектот има два влеза, односно излези, од северната и јужната страна, а пред секој има платоа со зазеленување и поплочени површини.

Објектот е прилагоден за непречено движење и престој на лица со посебни потреби согласно нормите за пристапност до железничкиот систем.

Централната сала на зградата на станицата беше проектирана како градски плоштад околу кој беа проектирани стопански објекти, кои ја прават станицата не само функција на транзит на патници, туку и централно место на настани за целиот комплекс.