Американците годинава купија повеќе од милион електрични возила


Американците купија еден милион целосно електрични возила во 2023 година, што е првпат толку електрични возила да бидат продадени во оваа земја за една година.

Повеќе од 960.000 чисто електрични возила биле продадени до октомври, според извештајот на Блумберг НЕФ (Bloomberg New Energy Finance). Со очекуваната продажба оттогаш, границата од милион беше помината минатиот месец.

Проценката беше потврдена од „Кокс аутомотив“ ( Cox Automotive), која внимателно ја следи продажбата на автомобили во САД. Овие бројки ги вклучуваат само чисто електричните возила и не ги вклучуваат плаг – хибридите (plug-hybrids), кои понекогаш се вклучени во ваквите анализи.

Зголемувањето е поттикнато, во голем дел, од зголемената разновидност на достапни ЕВ модели. До втората половина на 2023 година, имаше 95 ЕВ модели достапни во САД, што претставува зголемување од 40 отсто за само една година. Исто така, во САД, Законот за намалување на инфлацијата, кој обезбедува даночни кредити за купување електрични возила, помогна да се зголеми продажбата.

Електричните возила учествуваа со околу 8 отсто од сите продажби на нови возила во САД во првата половина на 2023 година, според извештајот на Блумберг НЕФ. Тоа е сè уште далеку пониско отколку во Кина, каде електричните возила учествуваа со 19 отсто од целата продажба на возила. Во светот, ЕВ сочинуваа 15 отсто од продажбата на нови патнички возила.

Во 2022 година, Кина учествуваше со 54 отсто од сите продажби на ЕВ во светот во првата половина на годината, додека Европа со 26%. САД, третиот по големина пазар на ЕВ во светот, учествуваше со само 12%.

Северна Америка, која ги вклучува САД, сè уште произведува поголем обем на емисии на јаглерод од патниот транспорт од кој било друг голем глобален регион, според Блумберг НЕФ. На глобално ниво, емисиите на јаглерод од возилата продолжуваат да растат и покрај зголемената продажба на ЕВ. Ќе биде потребно до крајот на оваа деценија електричните возила значајно да влијаат на глобалните емисии на јаглерод, се вели во извештајот на Блумберг НЕФ.

„Дури и надвор од ‘Тесла’, има напредок за ‘Ривијан’, за ‘Хјундаи’, ‘Киа’“, рече Кори Кантор, виш соработник за електрични возила во БНЕФ. „’Мерцедес’, ‘Волво’и БМВ исто така имаат прилично солидни години на американскиот пазар.

„Форд“ објави рекордна продажба на ЕВ во ноември, вклучувајќи рекордна продажба за електричниот камион F-150 Lightning, модел за кој претходно го намали производството.

„Ако го погледнете пазарот како целина, ќе завршиме над 50 отсто раст од година во година“, рече Кантор. „И тоа е прилично здраво, со оглед на тоа што доаѓате од прилично висока база минатата година“.

Имаше извештаи дека побарувачката за ЕВ е намалена оваа година, но секое забавување беше мало, изјави Кантор. На крајот на краиштата, продажбата на ЕВ во САД достигна само неколку стотици илјади помалку отколку што беше предвидено, рече Кантор.

Една од причините за малку пониската продажба отколку што можеше да се очекува е да се направи со промената од посакувани клиенти кои рано прифаќаат автомобили кон повнимателни обични купувачи на автомобили, рече Стефани Валдез Стрејти, директорка на индустриски увиди во „Кокс Аутомотив“.

Дилерите на автомобили, исто така, треба да направат подобра работа за да ги едуцираат своите клиенти за придобивките и вредноста на електричните возила, рече таа.