4 февруари во историјата – Лансиран е Фејсбук


 

На 4 февруари 2004 година, студент од Харвард по име Марк Цукерберг го лансираше Фејсбук, веб-страница за социјални медиуми што тој ја изгради за да ги поврзе студентите на Харвард еден со друг. До следниот ден се пријавија над илјада луѓе и тоа беше само почеток. Сега познат едноставно како Фејсбук, страницата брзо се претвори во една од најзначајните компании за социјални медиуми во историјата. Денес, Фејсбук е една од највредните компании во светот, со над 2 милијарди активни корисници месечно.

Потеклото на Фејсбук беше многу истражено (вклучувајќи го и критички признатиот филм „Социјална мрежа“ од 2010 година), но точниот извор на идејата останува нејасен. Она што е очигледно е дека Цукерберг имал двојни подароци за кодирање и предизвикување мешаница, што и двете добро му служеле на Харвард. Претходната година, тој стана славна личност во кампусот со создавањето на FaceMash, веб-локација на која студентите можеа да гласаат за тоа која од двете по случаен избор избрани жени од Харвард е поатрактивна и брзо се напаѓаше и со администрацијата и со неколку женски групи. FaceMash беше краткотраен, но популарен, што го натера Цукерберг да размисли за вредноста на создавање социјална мрежа ширум кампусот.

Во текот на својата втора година, Цукерберг го изгради она што ќе стане Фејсбук. Кога беше лансиран на 4 февруари, тој и неговите цимери беа залепени за нивните екрани, гледајќи како околу 1.200-1.500 нивни колеги студенти се регистрираа за нивната страница во првите 24 часа од постоењето. Оттаму, Фејсбук брзо се прошири, преселувајќи се во други училишта во областа Бостон и во остатокот од Ivy League таа пролет. До крајот на годината, страницата имаше 1 милион корисници, инвеститорот ангел Питер Тиел инвестираше 500.000 долари, а Цукерберг го напушти Харвард за да го води Фејсбук од неговото ново седиште во Калифорнија.

Оттаму, Фејсбук се прошири низ целиот свет, станувајќи не само неверојатно вредна компанија туку и една од најважните институции на почетокот на 21 век. Веб-страницата за социјални медиуми за една генерација корисници на интернет (и која беше лесно прифатена од постарите корисници додека се трансформираше од ексклузивна во универзална), Фејсбук беше една од главните сили што го внесоа интернетот во фазата на високо учество. на содржината генерирана од корисниците понекогаш наречена „Веб 2.0“. Таа, исто така, остана контроверзна. Покрај тоа што дозволува ширење на дезинформации и лажни профили, Фејсбук наиде на критики и за продажба на податоците на своите корисници и за неуспехот да ги заштити адекватно. Сепак, Фејсбук продолжува да доминира на пазарот на социјалните медиуми, генерирајќи убедливо најголем приход од реклами и одржувајќи над половина од вкупниот удел на пазарот.