27 мај во историјата – Отворен е спектакуларниот мост Голден Гејт во Сан Франциско


 

Мостот Голден Гејт во Сан Франциско, неверојатно технолошко и уметничко достигнување, се отвора за јавноста по пет години изградба. На денот на отворањето — „Денот на пешаците“ — околу 200.000 шетачи на мостот се восхитуваа на висечкиот мост долг 1.300 метри, кој се протега низ Tеснецот Голден Гејт на влезот во заливот Сан Франциско и ги поврзува Сан Франциско и округот Марин. Следниот ден, на 28 мај, мостот Голден Гејт беше отворен за сообраќај на возила.

Концептот за премостување на Tеснецот Голден Гејт широк 1.600 метри беше предложен уште во 1872 година, но дури во раните 1920-ти, јавното мислење во Сан Франциско почна да фаворизира таков потфат. Во 1921 година, инженерот на мостот Џозеф Штраус, роден во Синсинати, поднесе прелиминарен предлог: комбинирана суспензија-конзола што може да се изгради за 27 милиони долари. Иако беше грозен во споредба со конечниот резултат, неговиот дизајн беше достапен, а Штраус стана признат водач на напорите да се премости Теснецот Голден Гејт.

Во текот на следните неколку години, дизајнот на Штраус се развиваше брзо, благодарение на придонесите на консултантскиот инженер Леон Мојсеиф, архитектот Ирвинг Мороу и други. Концептот на Мојсеиф за едноставен висечки мост беше прифатен од Штраус, а Мороу, заедно со неговата сопруга Гертруда, го развија елегантниот Арт Деко дизајн на мостот Голден Гејт. Мороу подоцна ќе помогне да се избере заштитниот знак на мостот: „меѓународна портокалова“, брилијантна загасита црвена која се спротивставува на ‘рѓа и избледување и одговара на природната убавина на Сан Франциско и неговите живописни зајдисонца. Во 1929 година, Штраус беше избран за главен инженер.

За финансирање на мостот, во 1928 година беше формиран совет составен од Сан Франциско, Марин, Сонома, Дел Норте и делови од окрузите Мендосино и Напа. Овие окрузи се согласија колективно да извадат издадат обврзница, која потоа ќе биде вратена преку патарините за мостовите.

Изградбата започна на 5 јануари 1933 година, во длабочините на Големата депресија. Штраус и неговите работници надминаа многу тешкотии: силна плима, чести бури и магли, како и проблемот со минирање на карпите 65 метри под водата за да постават темели отпорни на земјотреси. Единаесет мажи загинаа за време на изградбата. На 27 мај 1937 година, мостот Голден Гејт беше отворен со големо признание, симбол на напредокот во областа на заливот во време на економска криза. Со 1.300 метри, тој беше најдолгиот мост во светот до завршувањето на мостот Веразано-Тесниот мост во Њујорк во 1964 година. Денес, мостот Голден Гејт останува една од најпрепознатливите архитектонски структури во светот.