23 ноември во историјата – Излезе првиот број на магазинот „Лајф“


 

На 23 ноември 1936 година беше објавен првиот број на магазинот „Лајф“, со насловна фотографија од преливната шахта на браната „Форт Пек“ од Маргарет Бурк-Вајт.

Животот всушност започнал порано во 20 век како поинаков вид на списание: неделно хумористично издание и културно известување. Кога оригиналниот „Лајф“ заврши за време на Големата депресија, влијателниот американски издавач Хенри Лус го купи името и повторно го пушти во употреба списанието како периодичен магазин базиран на слики од денешно време во 1936 година. Во тоа време, Лус веќе имаше голем успех како издавач на „Тајм“, неделен информативен магазин.

Од неговите средношколски денови, Лус беше новинар, заедно со неговиот пријател Бритон Хаден како раководни уредници на нивниот училишен весник. Ова партнерство продолжи во текот на нивните години на Универзитетот Јеил, каде што дејствуваа како претседатели и раководни уредници на „Јеил дејли њуз“, како и по завршувањето на колеџот, кога Лус му се придружи на Хаден во „Балтимор њуз“ во 1921 година. Во тоа време Лус и Хаден дојдоа до идејата за „Тајм“. Кога беше лансиран во 1923 година, имаше намера да ги пренесе светските вести преку очите на луѓето што ги направија.

Додека првичната мисија на „Тајм“ беше да ги кажува вестите, мисијата на „Лајф“ беше да ги покаже. Според зборовите на самиот Лус, списанието требаше да обезбеди начин за американскиот народ „да го види животот; да го види светот; да се очевидци на големи настани… да се видат нештата оддалечени илјадници милји… да се види и да се воодушеви; да се види и да се поучи… да се види и да се покаже…“ Лус го постави тонот на списанието со неверојатната насловна фотографија на Маргарет Бурк-Вајт од преливната шахта, кој оттогаш стана икона на 1930-тите и големите јавни дела завршени за време на претседателот Френклин Рузвелт и Њу дил.

„Лајф“ беше огромен успех во првата година од објавувањето. Речиси преку ноќ го промени начинот на кој луѓето гледаа на светот со менување на начинот на кој луѓето можеа да гледаат на светот. Тој наслика живописни слики во умот на јавноста, фаќајќи го личното и јавното и изложувајќи го за светот да го прифати. На својот врв „Лајф“ имаше тираж од осум милиони примероци и имаше големо влијание на почетокот и на средината од 20. век.

Со содржина со многу слики како движечка сила зад неговата популарност, магазинот страдаше кога телевизијата стана доминантно средство за комуникација во општеството. „Лајф“ престана да работи како неделно издание во 1972 година, кога почна да губи публика и долари поради телевизијата. Помеѓу 2004-2007 година, сепак, продолжи со неделното објавување како додаток на американските весници. Денес, голем дел од неговата архива може да се види на интернет.