16 јуни во историјата – Боб Дилан ја сними Like A Rolling Stone


 

До пролетта 1965 година, присуството на Боб Дилан во светот на музиката почна да се чувствува добро надвор од границите на неговиот номинален жанр. Во светот на фолк музиката, тој веќе неколку години беше славен како херој, но сега неговата музика го привлекуваше вниманието и влијаеше на насоката на уметници како „Брдс“, „Битлси“, па дури и младиот Стиви Вондер. Со Дилан како директна инспирација, популарната музика требаше да го промени својот правец, но и самиот Дилан. На 16 јуни 1965 година, на нивниот втор ден на снимање во студиото А на „Колумбија рекордс“ на Менхетен, тој и бендот со електрични гитари и оргули ја направија мастер лентата на песната што ќе ја објави таа промена: Like A Rolling Stone. Тоа ќе се покаже како магнум опус на „фолкпејачот“ Боб Дилан и, веројатно, најголемата рокенрол снимка на сите времиња.

Четвртата од 11-те снимки тој ден ја даде песната од шест минути и 34 секунди, која за малку не стана револуционерен хит сингл. Враќајќи се во студиото на Си-Би-Ес за да ја слушнат „Like A Rolling Stone“ неколку дена по сесијата за снимање, Дилан и менаџерот Алберт Гросман беа воодушевени од она што го слушнаа, но продажниот и маркетинг персоналот на „Колумбија рекордс“ – чуварите на портата кои одлучуваа кои песни ќе и не би биле издаден како синглови – не се согласија. Со 6,34 минути, „Like A Rolling Stone“ беше речиси двојно подолга од просечниот сингл, а нејзиниот суров рок звук беше прилично надвор од комфорната зона на издавачката куќа најпозната по уметниците како Енди Вилијамс и Џони Матис.

Како што Шон Консидин, координаторот на новите изданија за „Колумбија рекордс“ во тоа време, раскажуваше 40 години подоцна во колумна за „Њујорк тајмс“, магнум опусот на Дилан беше отфрлен како сингл и воскресна дури откако Консидин му уфрли студиски ацетат на диџеј во истакнат ноќен клуб на Менхетен во средината на јули. Двајца познати радио диџеи во публиката ја слушнаа „Like A Rolling Stone“ и огромната реакција на присутните кои реагираа на неа таа вечер и се јавија во „Колумбија“ следниот ден, барајќи копии од „новиот сингл на Боб Дилан“. „Like A Rolling Stone“ беше поделена на половина и ставена на одделни страни на синглот со 45 вртежи, а повторно споена целосна верзија беше она што радио станиците го пуштаа и што се искачи речиси на врвот на поп листата на Билборд. (Го достигна врвот со број 2 во неделата на 4 септември 1965 година, блокиран од првото место од „Help“ на „Битлси“.)

Најважното влијание на „Like A Rolling Stone“ не беше комерцијално, туку креативно. Како што напиша магазинот „Ролинг стоун“ во 2004 година, кога ја прогласи за најдобра песна на сите времиња, Дилан „ја трансформира популарната песна со содржината и амбицијата на ‘Like A Rolling Stone’“. Или како што рече Брус Спрингстин за првиот пат кога ја слушнал, „[тоа] звучеше како некој да ја отворил вратата на твојот ум со клоци“.