Капетанот на суперјахтата „Бејжн“ се соочува со истрага за убиство од небрежност
Капетанот на луксузната јахта „Бејжн“ што потона во близина на Портчело, крај брегот на Сицилија, минатата недела, ќе се соочи со истрага за можни обвиненија за убиство од небрежност и бродолом од небрежност, објави во понеделникот италијанското обвинителство.
Џејмс Катфилд (51) беше шеф на екипажот на јахтата долга 56 метри (184 стапки) кога минатиот понеделник се преврте во жестоката бура, при што загинаа шест патници, вклучувајќи го и британскиот тајкун Мајк Линч и неговата 18-годишна ќерка Хана. Готвачот на јахтата, Рекалдо Томас, исто така, најверојатно загинал во потонатиот брод.
Другите жртви беа директорот на Morgan Stanley International Џонатан Блумер, истакнатиот американски адвокат Крис Морвило и двете нивни сопруги – Џуди Блумер и Неда Морвило. Крис Морвило, партнер во Клифорд Ченс, беше вклучен во успешното отфрлање на случајот за измама во САД против Линч во јуни.
Катфилд и уште 14 луѓе го преживеаја потонувањето, вклучувајќи ја и сопругата на Линч, Анџела Бакарес.
Се смета дека временскиот феномен познат како воден излив (waterspout) – еден од неколкуте видови торнада – ја превртел јахтата. Но, италијанските власти истражуваат дали дејствијата на екипажот и нивното ракување со бродот придонеле за смртоносното потонување.
Катфилд, роден во Нов Зеланд, не е во притвор, според италијанските обвинители, но тој не може да ја напушти земјата додека трае истрагата. Според Ројтерс, поморското право му дава целосна одговорност на капетанот за бродот, екипажот и сите на него.
Починатите веројатно спиеле за време на невремето, изјави обвинителот викендот, поради што тие не можеле да побегнат. Во саботата, обвинителот и шефот на тимот на противпожарната бригада изјавија дека пет тела биле пронајдени во иста просторија на бродот, што можеби значело дека тие барале воздушен џеб додека бродот потонал.
Инспекторите предупредија дека околностите за потонувањето остануваат главно нејасни, вклучително и дали има црна кутија на бродот и дали некои од отворите на бродот се оставени подотворени – што би објаснило зошто потонал толку брзо.
Извршниот директор на фирмата што е сопственик на производителот на бродот, The Italian Sea Group, тврди дека јахтата е „непотонлива“. Џовани Костантино изјави за Скај њуз дека едриличарските бродови се „најбезбедни во најапсолутна смисла“.
Екипите за спасување се очекува да го подигнат Bayesian – именуван по статистичката теорија на која Линч го стекна своето богатство – во наредните недели. Според италијанскиот закон, трошоците за подигање и спасување на бродот паѓаат на товар на сопственикот на бродот.
Бидејќи компанијата на Бакарес е сопственик на бродот, тие мора да најдат компанија за спасување и да го подигнат бродот, кој потоа ќе им е предаден на италијанските власти како дел од истрагата, изјави во саботата главниот обвинител Амброџо Картосио.
Откако ќе се подигне јахтата, истражителите ќе утврдат дали отворите биле отворени за време на бурата, додаде Картосио.
Италијанските обвинители ќе испитаат и дали главниот соработник на бродот бил на мостот кога бродот потонал и дали некој се обидел да ги предупреди патниците за непосредна опасност.